Familjen Henningson/Enblom

Vår vardag med våra 3 tjejer ❤️❤️❤️

1 årsdagen!!

Publicerad 2013-02-28 21:17:35 i Allmänt

 
Ja sjkstgan fortsätter här.. Igår ringde jag dagis och berättade att barnen sklle komma idag, MEN idag fick jag ringa och säg att dom fick stanna hemma igen.. Jag gick upp 5.15 och åt frukost och gjorde ve mig, väckte tjejerna vid 5.50, och när jag väcker Amanda så sätter hon sig upp och kräker hon hade desstom 40.1 i temp... Jaha.. det va juh bara att ringa och sjukanmäla mig till jobbet och ringa dagis igen..
Vi somnade om en stund till, och när vi vaknade så hade Amanda 38 och nånting i temp, men efter det har hon vatt hur pigg som helst!
Jag gjorde pannkakor till lunch, och sen satte vi oss i soffan och tittade på Bilar 2. Jag och Emelie somnade :) När vi vaknade till så blev vi lite rastlösa så vi satte igång och bakade, Vi slängde ihop en kladdkaka och sen bjöd vi hit mormor på fika!
Kom på att det är 1 år sedan som jag åkte till Kristianstad idag!! Usch vad nervös jag va!!! Jag kommer ihåg att jag va på hotellet rättså tidigt, jag hade fått kontakt med en annan som oxå skulle opas samma dag som mig, och vi skulle sova på samma hotell! Men jag va där lite innan henne så jag tog en prommenad till sjukhuset och kollade mig omkring! Usch så nervös jag va!!!!
Kommer ihåg kvällen när jag duschade med desctan, och sen hoppade i säng, och när jag precis hade somnat så va det nån som ryckte i min dörr! Fy så rädd jag blev! haha :)
På 1år har jag gått ner 51kg!! Och jag mår så bra!!! Jag vågar nästan inte säga så, men jag mår väldigt bra! Jag kan äta det mesta. Jag har mycke mer självförtroende än vad jag hade innan, det e juh så roligt att klä sig snyggt när inte allt bara väller ut! Och nu kan jag sätta mig brevid folk utan att jag känner att jag tar upp mer än 1 plats.. Ja det känns verkligen så bra!! Jag hoppas våren kommer snart så jag kan börja jogga så smått igen! jag började jug i höstas, men sen kom vintern, och jag har haft riktigt ont i min fot, så i halkan har jag inte vågat jogga.. Men så fort allt detta skitet är borta så ska jag minsann ta tag i det igen! Dock har jag juh fortsatt min träning här hemma! Min träningscykel och mina DVDs har gått varma här hemma!
Det enda jag tycker är jobbigt är att jag fryser ständigt och jämnt! Jag som ALDRIG frös innan.. men jag hade 51 kg fett som höll mig varm då..  Och jo jag tar hellre på mig en extra tröja bara jag slipper mina 51kg!!
 
Bilderna blir lite orättvisa eftersom den första är tagen direkt på mig och den andra in i spegeln, men jag tror nog att alla kan se skillnaden iallfall.. Och om ni INTE kan det.. skaffa glasögon ;) Iallafall så har jag gått från stlk 50/52 till 40 i tröjor och 42 i byxor(i vissa byxor har jag faktsikt stlk 40!!)
Nu hoppas jag på att jag ska få hjälp med skinnet på magen, det ser int ut som jag har såmycke när jag har kläder på, men jag visade mamma en dag, för hon sa som alla andra att jag har juh inget att ta bort, men jo hon fick hålla med om att det finns en hel del skin att ta bort! :) Jag skulle gärna vilja ha hjälp med brösten oxå, ett lyft.. just n u hänger dom ända nere vid knäna.. och även där e det bara skin kvar.. Får väl se när jag vatt på återkontrollen vad dom säger..
 
Näe nu ska jag hoppa i duschen så jag får upp lite värme innan det e dax att hoppa i säng! Jag har vatt och lånat hem 50 nyanser av frihet, så MrGrey är hemma hos mamma igen ;) Där han hör hemma!! :)
 
Ha en bra kväll allihopa!!
 

Kommentarer

Postat av: babyland

Publicerad 2013-03-07 19:00:52

Jösses amalia!!!! Vilken pudding :) helt galet Cattis..så himla himla fin! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Jag bor tillsammans med min man David och mina 3 flickor. Här skriver jag om vad som händer under våra dagar ❤️

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela