Familjen Henningson/Enblom

Vår vardag med våra 3 tjejer ❤️❤️❤️

Jul!!

Publicerad 2015-12-26 16:33:53 i Allmänt

Så var julen avklarad för detta år! 
Vi satt hemma själva(vi valde det själva). Vi började julafton med att ta en promenad. Hamnade i hamnen där tjejerna fick leka en stund. 

Sen kollade på Kalle klockan 15. Och sen åt vi mat! 

När maten va undan plockad så plingade det på dörren! Men det va ingen där.. Istället stod det en påse med julklappar och en lapp från tomten att han inte hann med alla barnen iår så han fick lämna vissa. Det fick bra det med! Vi delade ut julklapparna och sen öppnades alla! 
Tjejerna hade såklart väldigt många! David fick 2 dvd filmer från tjejerna och en värmekamin från oss alla! Han va helt exalterad över sin kamin. Jag fick en nesesär med krämer bland annat. Och så det bästa av allt! En ny plattång!! Min gamla tog juh 20 minuter bara o värma upp och sen minst lika lång tid för att platta en slinga hår. Denna kan man ställa in värmen på, och det tar väldigt kort stund att få den varm och efter ett drag i hårslingan så e det platt! Jag är överlycklig!! 
Amanda fick bla spel, målargrejer, gymnastikdräkt, väla kort, bio kort, dagbok och en massa annat! 
Emelie fick oxå spel, målargrejer, gymnastikdräkt, tatueringar, välsmort och biokort och en massa annat. 
Nathalie fick leksaker, haklappar och en massa annat. Alla va så nöjda! Och alla tacka för sina fina julklappar som dom fick från alla! 


När tjejerna fått packa upp det dom velat och kekt/pysslat osv så var klockan mycket och det var dax att hoppa i säng! Alla 3 somnade väldigt fort! 
Juldagen åkte vi till svärföräldrarna! Där va Gabbe med familj! Det blev lite kusinmys och god mat! 

På kvällen bytte vi julklappar med svärföräldrarna! 
Amanda och Emelie fick varsen jättefin klocka, pusselbit och pengar på sitt konto som dom startat till dom till förra julen. 
Nathalie fick en supersöt pyjamas och pengar på sitt konto. 
Jag fick en låda med diverse produkter, och ett par super varma och sköna fårskinnstofflor! David fick en riktigt fräck skjorta och ett par fårskinnstofflor. 

Här leks det med nötter! 

Idag körde vi hem vid lunchtid. Det är härligt att vara borta men det är skönt att komma hem. 

Nathalie har dom senaste veckorna skrikigt riktigt ordentligt.. Vi har inte riktigt vetat vad som vad fel.. En tanke hos oss va först om hon fått kolik.. Vi köpte minifom droppar och tyckte väl att det blev lite bättre, men hon fortsatte att skrika.. På julafton gjorde jag flaskmat på den mjölkfria maten som vi fick av Peter Hegardt sist vi va där, och till min lycka så tog hon den! (Vi har provat att ge henne det innan oxå men då har hon vägrat att ta den..) Och efter det va hon så nöjd! Hon va hungrig!! Hon blev antagligen inte riktigt mätt på amningen längre.. Efter det har hon fått flaska och amning, och hon har varit en helt annan tjej! Go och glad! Och sover gott!! Vi är alla överlyckliga att Nathalie mår bra igen! Fast visst, det gör ont i mig att amningen inte räcker längre, men samtidigt är jag glad för att det har fungerat så bra och så länge som det har! Nu får jag se fördelarna med att hon flaskmatas. 
David kan mata henne! Vilket han tycker är jättemysigt! 

Nä nu ska jag passa på o läsa i min bok när Nathalie sover! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Jag bor tillsammans med min man David och mina 3 flickor. Här skriver jag om vad som händer under våra dagar ❤️

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela