Familjen Henningson/Enblom

Vår vardag med våra 3 tjejer ❤️❤️❤️

Full vecka som vanligt!

Publicerad 2015-11-03 20:04:16 i Allmänt

Ja vi börjar bli vana vid att det är fullt upp 😄
Igår fick vi åka in med Nathalie på barnakuten eftersom hon fick kaskadkräkningar kvällen innan, och som gjorde att hon va frånvarande och trött och slö hela förmiddagen igår. Dessutom kissade hon dåligt. Jag hade gett henne lite NAN på söndagen för hon kändes inte riktigt nöjd med bara amningen. Och ett par timmar efter det kaskadkräker hon! Ni som sett exorcisten, så kräktes denna lilla 2 månaders.. Och som sagt igår blev vi riktigt oroliga och åkte efter att ha pratat med 1177 in på barnakuten. Jag och David hade juh tanken på att det kanske va mjölken, eftersom Emelie är allergisk, och om jag dricker mjölk så knorrar hon rätt bra. Och sköterskorna där tyckte väl oxå att det lät som det, men läkaren trodde mer på ett virus.. Men jag förstår inte varför, hon hade ingen feber, inte varit förkyld, inte visat tecken på ATG ha ont i öron el annat.. Denna läkare tyckte tillomed att vi skulle prova med mer NAN. Eh nä det kändes inte så bra.. 
Vi åkte hem, och idag tog jag kontakt med Emelies läkare, och fick komma dit idag. Han gjorde samma undersökningar (förutom att sticka henne i tån) och han kunde inte förstå varför det skulle vara ett virus.. Jag fick hem 2 mjölkfria mjölkersättningsburkar, omifall jag behöver ge henne tillägg, och blir det aktuellt med att hon bara ska ha flaska sen så skriver han ut till oss. Han vill följa upp henne i februari. Känns betydligt bättre! 
Plåster på lilla stortån. 

Idag fick tjejerna leka med kompisar. Amanda gick hem till Elvira, och Emelie lekte med Elise. Emelie och Elise har inte lekt hemma tidigare, men det gick jättebra! 
Imorgon är det träning för dom stora, torsdag är det kör för Emelie, fredag har Amanda tvärflöjt, och sen blir det en tidig kväll för oss! På lördag är det nämligen tävling i Tranemo! Samling 8.00 i Tranemo! Tjoho!! Upp med tuppen som sagt! 
Helgen efter det är det tävling i Staffanstorp, inte riktigt så långt att köra! MEN har vi riktig otur så blir det tävling hela dagen, det är nämligen 3 poolen den dagen. Emelie tävlar i sista som börjar vid 15 och slut vid 18, och vi vet att Amanda tävlar antingen i pool 1 el 2! Tävlar hon i pool 1 så börjar den med förträning klockan 8! Men har vi lite tur är hon i pool 2 den startar vid 12. Jaja bara vänta och se 😉
Roligt med mycke tävlingar dock! Tjejerna tycker det är roligt! 
Nä nu ska jag se på fotboll sen blir det sängen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Jag bor tillsammans med min man David och mina 3 flickor. Här skriver jag om vad som händer under våra dagar ❤️

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela